Innowacyjna szkoła
Zajęcia z wykorzystaniem TIK
Nauczyciele z naszej szkoły przeprowadzili cykl zajęć, na których była wykorzystywana tablica interaktywna oraz różne inne ciekawe metody aktywizujące uczniów. Króciutkie podsumowanie niektórych zajęć w formie filmiku przygotował nasz niezawodny, szkolny realizator materiałów i kronik filmowych, dokumentalista wydarzeń szkolnych, Pan Bartosz Norek. Przyjemnego odbioru!
Zajęcia lekcyjne
Zajęcia z wykorzystaniem arkusza Excel:
Układy równań liniowych. Lekcje otwarte:
Zajęcia z wykorzystaniem kart pracy kompatybilnych z tablicą interaktywną oraz apletami programu GeoGebra:
Zajęcia z wykorzystaniem kart pracy kompatybilnych z tablicą multimedialną są wygodną formą pracy zarówno dla ucznia jak i nauczyciela. Treści zadań młodzież ma zapisane na kartach pracy, są one również wyświetlane na tablicy interaktywnej. Znacznie to skraca czas potrzebny na wyszukiwanie zadań w tradycyjnym podręczniku. Podczas realizacji niektórych zajęć zostały również wykorzystane aplety programu GeoGebra a dokładniej z Innowacyjnego Programu Nauczania dla Liceum z Warszawskiego Centrum GeoGebry.
Filmiki:
Zdjęcia:
Zajęcia z wykorzystaniem programu Kahoot:
Program Kahoot jest bardzo chętnie wykorzystywany podczas wielu zajęć w naszej szkole. Najczęściej gramy wybierając tryb live game. Głównym urządzeniem, na którym wyświetlają się pytania i wyniki jest tablica multimedialna. Przypominamy zasady gry: gracze muszą na swoich telefonach komórkowych wpisać pin, wybrać nick. Na pytania odpowiada się jak w trybie challenge, czyli klikając odpowiednie odpowiedzi kolory (zazwyczaj z kształtami), których znaczenie wyjaśnione jest na ekranie głównym. Na każde pytanie jest wyznaczony przez autora quizu czas na odpowiedź. Po każdym pytaniu pojawiają się statystyki odpowiedzi, a następnie nick prowadzącego pod względem punktacji.
WSPÓLNA BAZA NAUZYCIELI MATEMATYKI ZAWIERA TESTY Z:
Zajęcia pozalekcyjne
Matematyka z Mikołajem
6 grudnia uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w rewelacyjnym wydarzeniu "Matematyka z Mikołajem". W ramach imprezy młodzież w przebraniu i anturażu mikołajkowym miała okazję rywalizować ze sobą grając w gry matematyczne, które wymagały logicznego myślenia, obliczeń rachunkowych, zastosowań matematycznych oraz inteligencji. Uczniowie próbowali swoich sił w grach takich jak: Callisto, Triominos, GeniuszGO, Jenga, Rummikumb, Digit, Waracaby, Scrable, Tajniacy, Kod Faraona, Ryzyk Fizyk, TImeline. W trakcie zmagań uczestnikom towarzyszyła miła atmosfera i duch zdrowej rywalizacji, a przy tym było dużo humoru i świetnej zabawy. Tym razem nie była to typowa lekcja matematyki, ale warto dodać, że podczas zmagań młodzież wykazała się duża aktywnością, szukała ciekawych i najlepszych rozwiązań, pracowała - grała w grupach oraz indywidualnie. Nad przebiegiem wydarzenia czuwał zespół matematyczny - Panie Monika Skwarek, Agnieszka Kałuża - Horbaczewska i Maria Lelakowska, z kolei imprezę poprowadził zespół Uczeń Zdolny - nie znaczy inny oraz młodzież z klas 2 A i 2 B Policyjnego Liceum Ogólnokształcącego: Kewin Tkaczyszyn, Klaudia Jagnieszko, Paulina Wiśniewska, Julia Teclaf, Justyna Słońska, Martyna Skrobek, Martyna Kij, Kinga Megger.
Wydarzenie miało służyć popularyzacji matematyki - w kontekście atmosfery, zabawy mikołajkowo - przedświątecznej. Zabawa i działania wymagające dużego skupienia są jedną z wielu zalet metod aktywizujących często wykorzystywanych podczas zajęć. Więcej zdjęć z tego wydarzenia można zobaczyć w szkolnej fotogalerii. Zapraszamy!
Filmiki:
Matematyczne Ferie
W dniach 11 - 15.02 w ZSI odbywały się MATEMATYCZNE FERIE DLA MATURZYSTÓW. Cykl zajęć prowadził zespół nauczycieli matematyki. Podczas spotkań codziennie w godzinach 9.00 - 12.00 maturzyści z naszej szkoły i nie tylko doskonalili swój warsztat w rozwiązywaniu typowych problemów matematycznych w nieco innej formie niż typowe zajęcia lekcyjne. W poniedziałek zajęcia odbyły się w dwóch blokach. W pierwszym bloku na początku na rozgrzewkę prowadząca pani Maria Lelakowska poprowadziła ćwiczenie pt. "Jestem Geniuszem", które polegało na tym, że chętny uczeń podchodził do tablicy i podawał liczby pięciocyfrowe i nauczyciel też. Zadaniem nauczyciela i ucznia było jak najszybsze policzenie sumy tych liczb. Po rozgrzewającym ćwiczeniu przeszliśmy do rozwiązywania zadań zamkniętych. Każdy z uczestników otrzymał arkusz z zadaniami i oprócz tego zadania wyświetlały się na tablicy multimedialnej. Potem przyszedł czas na kawę i małe co nie co. Druga część zajęć rozpoczęła się od zabawy "Gdzie jest kokardka". Ćwiczenie wzbudziło wśród uczestników wielkie poruszenie. Poprzez te ćwiczenia prowadzący chciał urozmaicić warsztaty, ale również pokazać, że matematyka może zaciekawić i nie musi być nudna. Nie miej jednak młodzież skupiła się na rozwiązywaniu zadań otwartych z arkusza maturalnego. Drugiego i trzeciego dnia rolę gospodarza Matematycznych Ferii przejęła pani Agnieszka Kałuża - Horbaczewska. Zajęcia opierały się na pracy wspólnej oraz indywidualnej. Młodzież popijając herbatkę i podgryzając ciasteczka pracowała w zespołach pięcio/sześcioosobowych z wykorzystaniem kart pracy, które były kompatybilne z flipchart'ami przygotowanymi na tablicę multimedialną. Podczas spotkania poruszaliśmy tematykę typowych zadań z niełatwych działów planimetria i geometria analityczna. "Wnikliwie sprawdziliśmy tablice matematyczne, wiemy, jakie wzory mamy dostępne a jakich warto się nauczyć na egzamin dojrzałości" - mówią maturzyści. Zajęcia czwartkowe i piątkowe dla maturzystów i odwiedzających nas gości opierały się na pracy z arkuszem maturalnym. Każdy mógł sprawdzić swoje umiejętności na różnych płaszczyznach i powymieniać się informacjami jak i swoim dotychczasowym doświadczeniem. W ramach "odskoczni" na zajęciach prowadząca Monika Skwarek zastosowała aplikację mobilną Quizizz, dzięki której w sposób zabawny i przy relaksacyjnej muzyce młodzież odpowiadała na pytania egzaminacyjne (tym samym rywalizując troszkę ze sobą). Podczas zajęć wykorzystano również narzędzia Classroom Screen, które są świetną pomocą dla nauczyciela, natomiast aplikacja ExitPool posłużyła nam do ewaluacji tygodniowych zajęć. Tygodniowe Matematyczne Ferie cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem wśród młodzieży. Więcej zdjęć ze spotkań można zobaczyć na stronie szkoły w fotogalerii.