Innowacyjna szkoła

Mistrzostwa ZSI w grach edukacyjnych

Podczas Szkolnego Dnia TIK klasy 1 B LP, 2 A PLO, 2 B PLO rywalizowały w dwuetapowych Szkolnych Mistrzostw w Grach Edukacyjnych. Pierwszy etap polegał na odpowiedzeniu na 10 pytań. Test był przeprowadzony w formie wirtualnego quizu przygotowanego w programie Kahoot. Ta gra i zabawa zawsze wzbudza dużo emocji. Liczy się wiedza, spryt ale również i szczęście. Klasa 1 B LP odpowiadała na pytania związane z ogólną wiedzą na temat Niemiec, test przeprowadziła pani Aneta Łosińska. Cztery najlepsze osoby: Klaudia Majorowska, Michał Sabadach, Paulina Graczkowska oraz Wiktoria Irzyk zakwalifikowały się do drugiej części mistrzostw. Klasa 2 A PLO zmagała się z pytaniami z języka polskiego. Nad sprawnym przebiegiem czuwała p. Maja Frąckowiak. Najlepsi i najszybsi w tym zespole to: Roksana Zwara, Martyna Kij, Joanna Jaskuła, Klaudia Łukaszewicz. Klasa 2 B sprawdzała swoją wiedzę z planimetrii i trygonometrii. Quiz przeprowadziła pani Agnieszka Kałuża-Horbaczewska. W tym zespole najlepiej wypadli: Wiktoria Borkowska, Julia Teclaf, Kewin Tkaczyszyn i Martyna Skrobek. Nad przebiegiem drugiej części zawodów - gry planszowe czuwało czujne oko pani Moni Skwarek. Turniej przebiegał w przemiłej i spokojnej atmosferze, zespoły wzajemnie rywalizowały o miejsce na podium. Najwięcej emocji wzbudziła gra ryzyk, fizyk, gdzie młodzież musiała podawać odpowiedzi na zadane przez bankiera pytanie (czyli musiała wykorzystać swoją dotychczasową wiedzę) i odpowiednio obstawić odpowiednią kwotę, by zarobić jak najwięcej dolarów. Trochę podobnie jak w życiu, podejmowanie decyzji nie jest łatwe, jednak na szczęście to była tylko zabawa. Pierwsze miejsce w Szkolnych Mistrzostwa w Grach edukacyjnych zdobyła Wiktoria Borkowska z klasy 2B PLO, drugie Klaudia Majorowska z klasy 1 B LP, trzecie przypadło Paulinie Graczkowskiej z 1 B PLO. Rozgrywki zakończyły się wręczeniem dyplomów oraz drobnych upominków matematycznych.

W tym dniu dwie klasy pod opieką pani Marii Lelakowskiej oraz pana Grzegorza Ernestowicza grały w pracowni komputerowej. Jedna grupa miała przeprowadzony test, który dotyczył tworzenia stron internetowych w języku HTML oraz CSS. Najlepsza osoba odpowiedziała dobrze na 9 z dziesięciu pytań. Druga klasa grała w internetowe gry matematyczno - logiczne. Uczestnicy edycji marcowej konkursu Maks Matematyczny: Mateusz Maćkowiak, Wojciech Pawlina i Maciej Szypuła byli koordynatorami - ekspertami podczas zajęć. Tłumaczyli zasady gier, ściśle współpracując z nauczycielem, który czuwał nad całością. Zespół wybrał dwie gry. Pierwsza: "Wybierz" , w której najwięcej punktów zdobył Jakub Żaluk . Drugą była "Karuzela", w której bezkonkurencyjny okazał się Tymoteusz Sokowicz. Na koniec zostały wręczone pamiątkowe dyplomy oraz drobne, słodkie upominki.

Tego dnia klasa 2 TW pod opieką Pani Agnieszki Kałuży - Horbaczewskiej również uczestniczyła w zmaganiach. Zespół został podzielony na dwie grupy. Zadanie polegało na ułożeniu domina matematycznego z działaniami na potęgach i pierwiastkach. Najlepszymi i najszybszymi okazali się: Jarmuł Weronika, Eryk Sroczyński, Furman Weronika. W nagrodę otrzymali „plusy” do aktywności. Gry edukacyjne to świetna forma integracji, nauki, zabawy, a także wspólnego spędzania czasu; pobudzają nasze szare komórki do pracy i ćwiczą nasz umysł. Naprawdę warto czasem wskoczyć w świat dzieciństwa. Polecamy!