Innowacyjna szkoła

Szkolny Dzień TIK

Szkolny Dzień TIK już za nami.

Zabawom, różnym działaniom, konkursom i grom towarzyszyło wiele emocji i uśmiechu.

Przygodę z technologią informacyjno - komunikacyjną uczniowie rozpoczęli od gazetki informacyjnej, która prezentowała działania szkoły w tym zakresie.

Pierwszym wyzwaniem zaproponowanym wszystkim uczniom szkoły była zabawa z QR kodami.

Uczniowie odczytywali QR kody, w których ukrytych zostało 12 zagadek. Zagadki, w związku z obchodami XX - lecia szkoły, dotyczyły historii oraz wiedzy o szkole. Uczniowie musieli odpowiedzieć podać na przykład: rok powstania Zespołu Szkół Informatycznych, imię i nazwisko patrona Liceum Plastycznego czy imię i nazwisko pierwszego dyrektora szkoły. Oprócz wiedzy liczył się także czas.

Pani Agnieszka Kałuża - Horbaczewska zaprezentowała przykładową lekcję otwartą dla klasy przedmaturalnej 3 TW "Jak skutecznie przygotować się do matury przy użyciu narzędzi TIK". Prowadząca pokazywała, w jaki sposób wykorzystywać TIK w praktyce szkolnej.

W tym dniu dwie klasy pod opieką pani Marii Lelakowskiej oraz pana Grzegorza Ernestowicza grały w pracowni komputerowej. Jedna grupa miała przeprowadzony test, który dotyczył tworzenia stron internetowych w języku HTML oraz CSS. Najlepsza osoba odpowiedziała dobrze na 9 z dziesięciu pytań. Druga klasa grała w internetowe gry matematyczno -logiczne. Uczestnicy edycji marcowej konkursu Maks Matematyczny: Mateusz Maćkowiak, Wojciech Pawlina i Maciej Szypuła byli koordynatorami - ekspertami podczas zajęć. Tłumaczyli zasady gier, ściśle współpracując z nauczycielem, który czuwał nad całością. Zespół wybrał dwie gry. Pierwsza: "Wybierz", w której najwięcej punktów zdobył Jakub Żaluk. Drugą była "Karuzela", w której bezkonkurencyjny okazał się Tymoteusz Sokowicz. Na koniec zostały wręczone pamiątkowe dyplomy oraz drobne, słodkie upominki.

Tego dnia klasa 2 TW pod opieką Pani Agnieszki Kałuży - Horbaczewskiej również uczestniczyła w zmaganiach. Zespół został podzielony na dwie grupy. Zadanie polegało na ułożeniu domina matematycznego z działaniami na potęgach i pierwiastkach. Najlepszymi i najszybszymi okazali się: Jarmuł Weronika, Eryk Sroczyński, Furman Weronika. W nagrodę otrzymali plusy do aktywności. Gry edukacyjne to świetna forma integracji, nauki, zabawy, a także wspólnego spędzania czasu; pobudzają nasze szare komórki do pracy i ćwiczą nasz umysł.

Wreszcie w pracowni 101 wybrane klasy pod opieką Pani Marii Lelakowskiej i Pana Grzegorza Ernestowicza wykorzystywały swoje umiejętności w grach logicznych.

Naprawdę warto czasem wskoczyć w świat dzieciństwa.

Polecamy!