Zespół

  • Andrzej Fijałkowski (historia, wos)
  • Natalia Hendrych (wos, pp)
  • Stanisław Stefański (historia)
  • Igor Kuc-Mikłaszewicz (historia, wos)
  • Bartosz Pakuła (historia)

Kartki dla kombatantów

Uczniowie z klasy 1 Oddziału Przygotowania Wojskowego zrealizowali ciekawy projekt. Z okazji Wielkanocy młodzież przygotowała świąteczne kartki, które trafiły do Powstańców Warszawskich. Wolontariusze z Warszawy przez kilka dni dostarczali Bohaterom świąteczne zestawy- tradycyjne wielkanocne potrawy oraz kartki wykonane przez uczniów ze Słupska.

Było dużo radości, pięknych życzeń i wzruszeń.

XLVII Olimpiada Historyczna

W XLVII Olimpiadzie Historycznej Alicja Symko (3 MLO) została finalistką zawodów okręgowych (pisała pracę, zdawała egzamin ustny), a Julia Kułakowska (2A MLO) i Antek Stępnik (2C PLO) brali udział w finale wojewódzkim.

XVI Olimpiada Wiedzy o Unii Europejskiej "Gwiezdny Krąg"

W XVI Olimpiadzie Wiedzy o Unii Europejskiej "Gwiezdny Krąg" w zawodach okręgowych (pisały test) wzięły udział: Ewa Hermanowska, Jagoda Dudzińska, Dominika Kiedrowska (wszystkie z kl. 2ATW), Agata Grędecka (2A LSP), Aleksandra Grabowska (2B PLO), Zuzanna Żabicka (2A MLO)

XII Olimpiada "Losy żołnierza..."

W XII Olimpiadzie "Losy żołnierza i dzieje oręża polskiego w latach 972-1514. Od Cedyni do Orszy." Jagoda Dudzińska (2A TW), Julia Kułakowska (2A MLO) i Antoni Stępnik (2C PLO) awansowali do finału centralnego, pisali pracę i czekamy na wyniki.

VII edycja konkursu "Olimpiada Solidarności. Dwie dekady historii"

Alicja Lis i Anna Stolc (obie 3 PLO) były finalistkami wojewódzkimi VII edycji konkursu “Olimpiada Solidarności. Dwie dekady historii” Ania zajęła 33 miejsce, a Ala 35 miejsce w województwie.

Dziecko w domu

To nowatorski projekt, dzięki któremu uczniowie mogą doświadczyć wpływu wczesnego macierzyństwa lub ojcostwa na życie młodego człowieka (opieka nad niemowlęciem w przypadku nieplanowanej ciąży). Są to specjalne lalki- symulatory niemowlęcia. Są to niezwykle realne manekiny- płaczą, gdy są głodne, śmieją się, gdy są szczęśliwe, mają czkawkę i oddychają jak prawdziwe niemowlaki. Trzeba je karmić, przewijać, kołysać, przytulać, przebierać- wszystko po to, by oddać realizm opieki nad dzieckiem. Lalka rozpoznaje tylko jednego opiekuna, który przez czas trwania projektu nosi na ręce specjalną opaskę z czujnikiem.

Spółdzielnia uczniowska

Pani Natalia Hendrych współtworzy wraz z uczniami i powołała do życia szkolnego Spółdzielnię uczniowską Plastusie.

Nasi „Plastusie” – nie tylko realizują interesujące działania o charakterze gospodarczym na rzecz szkoły i uczniów, ale również promują idee przedsiębiorczości, u podstaw których leżą pojęcia takie jak gospodarność, współpraca, zaradność oraz aktywność społeczna. Stowarzyszenie cieszy się dużą popularnością wśród naszej młodzieży i obecnie zrzesza 30 członków. Struktury organizacyjne wspólnoty ukształtowały się w wyniku obrad walnego zgromadzenia o charakterze założycielskim. W trakcie zebrania podjęto uchwałę o założeniu organizacji, wybrano Zarząd w składzie: przewodniczący, sekretarz i skarbnik, a także powołano Radę Nadzorczą, którą tworzą: przewodniczący oraz dwóch jego zastępców. Idea zintegrowania młodzieży szkolnej wokół zagadnienia przedsiębiorczości zyskała pełną i przychylność Dyrekcji oraz Rady Pedagogicznej. Spółdzielnia działa w oparciu o zasady określone w statucie uchwalonym przez Walne Zgromadzenie.

Głównym przedmiotem aktywności jest m.in. prowadzenie działalności gospodarczej, a szczególnie handlowej, usługowej, wytwórczej na rzecz szkoły i uczniów, produkcja twórczości artystycznej i rękodzieła uczniów szkoły, organizowanie wzajemnej pomocy i zaspokajanie materialnych i kulturalnych potrzeb członków, kształtowanie nawyków oszczędzania oraz celowego wykorzystywania wypracowanej nadwyżki bilansowej, popularyzowanie idei spółdzielczości w środowisku szkolnym, a także koordynacja imprez kulturalnych z udziałem szkoły. Młodzież przeznacza wypracowane zyski i korzyści niematerialne, zgodnie z decyzją uczniowskiej wspólnoty, na jej spółdzielcze potrzeby, na potrzeby własnej szkoły, bądź na potrzeby lokalnej społeczności. Ponadto zaradni licealiści uczą się prowadzenia przedsiębiorstwa w aspekcie formalnym - poznają funkcjonowanie organów statutowych spółdzielni, wewnątrzspółdzielcze relacje pomiędzy tymi organami oraz zadania tych organów. Spółdzielnia uczniowska angażuje się w szereg innych inicjatyw, mających na celu realizację celów społecznych, do których zaliczyć można między innymi: organizowanie akcji zbiórki książek dla instytucji pomocy społecznej, kiermaszy, imprez okolicznościowych i charytatywnych, wycieczek, wyjść do teatru i kina itp.